6. nap; Keményítőnap szabály:


Bármilyen zöldségféle (bab, borsó, zöldbab, kukorica, lencse, sárgarépa, burgonya), főzve, sütve, párolva, valamint rizs (keményítőnek számít). Ételízesítőnek só, ketchup, főtt paradicsom használható. Bármilyen nyers saláta korlátlan mennyiségben fogyasztható. 1 szelet kenyér is megengedett.


Ez lett az ebédem:

Chilis-babos rizs, sült hagyma, zöldségfasírt. :)
Nagyon finomra sikerült, még a fiúk is ezt ebédelték... :)
(Persze, most kitalálhatom, mit is fogok enni vacsira, mert semmi sem maradt, de hát ez a siker "íze"... :)

A mai napnak az a mottója számomra, hogy mindent ehetek, ami tartalmaz keményítőt, illetve a főzéshez lehet használni keményítőt, ami a krémleves készítését megkönnyíti :)


Azt olvastam, a konzervbab megengedett. Még szerencse, gondoltam, merthogy a bab nálam valahogy soha nem lesz olyan puha, és ízes, mint másnál.
Tehát, vettem egy konzerv chilis babot, került bele pluszba annyi víz, amennyit az üres konzerv dobozba bele tudtam tölteni, aprítottam hozzá 3 közepes gerezd fokhagymát, sót, borsot és felforraltam. Amikor már rendesen forrt, beleraktam a készre főzött rizst. -A rizs 1 pohár rizs 2 pohár víz, só, és házi zöldségkeverék. A zöldségkeverék a megmaradt zöldségek zöldje leszárítva, elmorzsolva, és összekeverve. Ebbe a zöldségkeverékbe minden zöldség zöldje belekerül nálam, kivéve a retket. Amikor már úgy 5 perce forr, le szoktam zárni a gázt alatta, és nem emelem fel a fedelét, amíg be nem szívja azt a finom lét, ami alatta marad. A rizs finom puha lesz.-  Mivel az íze nem olyan lett, amilyet szerettem volna, ezért raktam bele + 1 chilit, és belereszeltem egy közepes répa felét. Ezzel már nem forraltam sokáig, csak úgy immel-ámmal... 
Így egy kicsit csípősebb lett, és a sárgarépa nem főtt bele, hanem kellemesen ropogós maradt. :)

Felszeleteltem vékony szeletkékre fél vöröshagymát, és fél lila hagymát, majd a forró zsírba tettem bele. Került rá egy kevés só, de ezt nem szoktam túlzásba vinni, mert nagyon szeretem a hagyma édeskés ízét, amikor kicsit odasül.

A fagyasztóból kiszedtem 2 maroknyi karfiolt, 2 maroknyi brokkolit, amit kiolvasztottam, és lecsöpögtettem. Lereszeltem a reszelő legapróbb reszelőjén. Került mellé 4 közepes gerezd fokhagyma, 5 kicsi-közepes burgonya, só, jócskán bors. Összekevertem, és hagytam, hogy kicsit összesózódjon. Olyan 30 perc múlva (amikor kész voltam a rizzsel) raktam hozzá 3 lapos evőkanál rizslisztet, és azzal is jól összekevertem. 
Nekem ebből a keverékből 11 pogácsácska lett, amit kizsírozott tepsibe tettem, és 200 fokon 25 perc alatt piros-ropogósra sütöttem.

Megjegyzések