Ez lett a vacsorám:


Sóban, szerecsendióban "pácolt" tarjacsíkok, kínai kellel, paradicsommal, lila, és zöld hagymával.
Hm..
Nagyon finom volt. :)

A tarját felcsíkoztam, sóztam, és reszeltem rá egy igen nagy adag szerecsendiót. Én nagyon szeretem az ízét, nálunk még a hagyományos rántott hús sem készül el nélküle.
Bő fél órát hagytam állni, majd forró zsírba dobtam bele, úgy sült ki. 
Ezt így azért szeretem, mert a husi kívülről ropogós lesz, belül puha, mégis jól átsült. 
Felkockáztam a kelt, a paradicsomot, a lila hagymát, egy tálra halmoztam, majd a közepére tettem a kisült husi csíkokat. 
A zöldségesben találtam olyan hagymát, ami kicsit kihajtott, ezeket a hajtásokat is a tányérra halmoztam.
Az eredmény nemcsak dekoratív, de fini vacsi is lett. :)

Jó étvágyat hozzá :)

A kínai kelről már írtam, hogy eszik-e, vagy isszák, és hogy mennyi az annyi, ami benne van. :)

Lássuk a többit:

Paradicsom: 

Felhasználható nyersen, aszalva, savanyúságnak, levesnek, mártásnak, passzírozva üdítőitalnak. Szemben a gyümölcsökkel, amelyek nyersen a magasabb C-vitamin tartalom miatt egészségesebbek, a paradicsomnak főzve nagyobb a tápértéke, mert a likopin így könnyebben ki tud szabadulni a növényi rostok közül. 
(A likopin molekula 40 szénatomot és 56 hidrogénatomot tartalmaz, molekulájában a szénatomok hosszú láncba rendeződnek, aciklikusan, tehát nem ismétlődve. Az úgynevezett karotinoidok családjába tartozó festékanyag, amely antioxidáns hatású. A likopin sok növényben, gyümölcsben, bogyóban előfordul, a paradicsom mellett első helyen a görögdinnye és a csipkebogyó emelhető ki.)

Táplálkozási értéke abban rejlik, hogy harmonikus összetételben tartalmazza a különböző aroma anyagokat, amelyet más növények ízben nem tudnak megközelíteni. A vitaminok közül legjelentősebb a C-vitamin (20–30 mg), de még 11-12 féle vitamin található benne, közöttük az A, B1, B2, ezek mellett jelentős mennyiségben (1,6 mg) tartalmaz karotint.
Élelmezési célok mellett gyógyhatása is jelentős. A tomatin nevű alkaloidájából gombás betegségek, gyulladásos folyamatok elleni kenőcsöket készítenek. 
A benne található likopin egészségmegőrző hatású, csökkenti bizonyos daganatos betegségek kialakulásának esélyét (prosztata, gyomor, emlő, védelmet nyújt degeneratív idegrendszeri megbetegedésekkel szemben, jelenléte a bőrben véd a káros UV-sugaraktól.Kísérletileg bebizonyították, hogy a bogyó felszín hőmérsékletének 30-32 Celsius-fokra emelkedésével leáll a likopinképződés.sági/felhasználói fogalmak. Botanikailag a paradi

100 g termékben 0,8 g fehérje, 0,2 g zsír, 3,8 g szénhidrát, 1,2 g rost található. Magas rosttartalma miatt (és mert szeretem) gyakori vendég lesz az étlapon. 


Vöröshagyma:


Nagyon sok fajtája van, de Magyarországon és az egész világon is híres Makón és környékén termesztett makói vöröshagyma, kellemes aromája és kevésbé csípős íze miatt kedvelt.
Illóolajat, B-vitamint, C-vitaminból 30 mg/100 g-ot (a zöldhagyma még ennél is többet), emellett pektint és guvertint is tartalmaz.
Jellegzetes csípős ízét és illatát egy kéntartalmú vegyület, az allilszulfid adja. Ennek a hatóanyagnak baktériumölő hatása van, ezért meghűléses időben a fertőzések megelőzésére is használták. Ezért előszeretettel ajánlja a népi gyógyászat még a mai napig is a Helicobacter Pylori kezelésére/közömbösítésére. 
Gyógyhatású szerként, bélféregűzésre, vizelethajtásra, étvágygerjesztésre, lletve vércukor csökkentésére is használják.
Tavasszal zöldhagymaként fogyasztjuk, ilyenkor hajtatni kell, hogy a növény minél nagyobb része legyen fehér. Hosszú ideig tárolható, így egész évben használhatjuk, de szeletelt szárítmányként akár évekig eltartható.

Én a húslevesbe a hagymát egészben rakom bele, csak a hagyma külső, zörgő héját szedem le, és a gyökérszárakat vágom le. A megfőtt hagyma így lédús lesz, mégse fől szét a levesben, de mégis ízletes csemege lesz a tálon. :)

100 g hagymában: 1,1 g fehérje; 9,34 g szénhidrát (4,24 g cukor); 0,1 g zsír(0,04g g telített); 1,7 g rost található, amely 40 kacal kalória. 


Köszönet a wikipédiának :)

Megjegyzések