5. nap; Fehérje napi ebéd:


Szabály: 


Hús, hal, tojás, főzve, sütve, tejtermékek (sajt, túró, kefír, natur joghurt 20 dkg-ig) fogyasztható, zöld saláta korlátlan mennyiségben ehető, kávé, tea (cukor nélkül!) korlátlan mennyiségben iható.
Esetleg egy szelet kenyér elfogyasztható.

Hát ez lett az ebédem:

A fiam csinált nekem 1 tojásból rántottát, 5 dkg tehéntúró, és 7 dkg Maadsammer sajt, és töménytelen mennyiségű kínai kel.

Vegyük csak sorra, mit is ettem ma:

Tojás: 

Egyetlen petesejtből és az azt körülvevő tartalék tápanyagokból és védőrétegekből áll. A petesejt, illetve megtermékenyülés után a zigóta a tojás sárgája; ezt a tápanyag raktárként működő tojásfehérje veszi körül. A tojást burkolatok védelmezik, amelynek fő alkotó eleme általában a mész. Ennek köznyelvi neve a tojáshéj.
Tápértéke a húséval vetekszik mind fehérje, mind zsírtartalmát tekintve.
Az emberi étkezésben a tyúktojás fogyasztása a legelterjedtebb, de a szárnyasok tojásai mind fogyaszthatók. A kérdés az, érdemes-e felmászni a fára a madár tojásért... :) Szerintem nem, de mint tudjuk, ízlések, és pofonok.
1 egész tojásban 74 % víz, 13,3 % fehérje, 10,8 % zsír, 0,6 % cukor 1,3 % ásványi anyag található.
Szerintem ezt azért adják meg százalékban, mert sokkal egyszerűbb így, mintha azt mondanák, egy átlagos tojásban... merthogy mekkora egy átlagos tojás, mondjuk a tanyán, vagy egy tyúktelepen, vagy egy nagyáruházban? 


Kínai kel:  

Háromszor annyi fehérjét tartalmaz, mint a fejes káposzta. Sok C-vitamin, ásványi só és karotin is van benne. Fehérjéje könnyen emészthető. Íze a fejes káposztáéra emlékeztet, de gyengébb, kevésbé karakteres. 
Felhasználhatjuk salátának, főzeléknek, de vastag húsos levélerezetét spárga módjára is elkészíthetjük.
Én már készítettem ebből a "káposztából" frankfurti levest, kelkáposzta főzeléket is. De szeretem nyersen is.
Úgy vettem észre, ebből a növényből nyersen, és főzve is ehetek, ez nem puffaszt, ellentétben a kelkáposztával, aminek az ízére, illatára erősen hajaz. 
100 g termékben 1,5 g fehérje, 0,2 g zsír, 2,1 g szénhidrát, 1 g rost van, ami 13 kacal energia. Az élelmiszer glikémiás indexe 10. 
A mai nap után, és a talált eredmények alapján ezt a zöldséget fehérje napon fogom enni, és mivel ez zöldségféle, fehérje napon korlátlanul ehetem. :)


Tehéntúró:


A hagyományos boltban kapható tehéntúrót szoktam venni. Egyrészt, mert nincs a környezetemben olyan termelő, aki foglalkozna friss fejésből származó tej feldolgozásával, másrészt, amikor (nem túl rég) szerencsém volt kóstolni a házi tejből készült házi túrót, nem voltam túlságosan elragadtatva tőle. Nekem az a "vad" tehéníz nem jött be.
Maradok tehát a gyári túrónál :)

100 g termékben 16,2 g fehérje, 7 g zsír, 3,7 g szénhidrát, ami 143 kacal energia.

Maadsamer sajt:

Amit találtam róla(Amerland):

Könnyen vágható, rugalmas, enyhén fűszeres, diós ízű sajt. (és valóban)
30-45% zsírtartalommal 

100 g termékben 27 g fehérje,1 g szénhidrát, 1 g cukor, 27 g zsír (17,5 g telített), 0,5 g só<1 0="" 27="" 351="" ami="" b="" cukor="" energia.="" g="" kcal="" lelmi="" lhat="" nhidr="" r="" rost="" s="" sz="" t="" tal="" tel="" tett="" zs="">


Köszönet wikipédia :)

Megjegyzések